Zoek op rubriek
Zoek op trefwoord
Zoek op thema
Unesco Platform Vlaanderen Logo
 
 
Unesco Platform Vlaanderen Logo
zoekfunctie
thema

Reflecting Visions, New Perspecives on Adult Education for Indigenous Peoples

samengesteld door Linda King
Voeg deze pagina toe aan uw Facebook.
Tweet deze pagina
Bekijk de RSS feed van deze pagina
Print deze pagina
 
Gepubliceerd op maandag 25 juli 2005
Reflecting+Visions%2c+New+Perspecives+on+Adult+Education+for+Indigenous+PeoplesReflecting Visions is het resultaat van één van de voorbereidende thematische bijeenkomsten voor de Vijfde Wereld Conferentie over Volwassenen Onderwijs (CONFINTEA V), die in juli 1997 in Hamburg doorging. Met als centraal thema volwassenenonderwijs en inheemse volkeren, biedt het nieuwe perspectieven voor de poblemen met het onderwijs voor en door inheemse volkeren in verschillende landen en regio's.

Het boek is opgeplitst in 3 grote delen. Het eerste behandelt de internationale context van het volwassenenonderwijs voor inheemse volkeren. Deel II bekijkt de discussie op het nationale onderwijs niveau, vertrekkend vanuit de ervaringen van een aantal landen als Guatemala, Peru, Ecuador, Mexico, e.a. Het derde deel gaat in op de voorstellen die verschillende inheemse volkeren doen. Er wordt afgesloten met suggesties voor een Globale Agenda met aandacht voor ontwikkeling, macht en identiteit, de veranderende structuren van het leren en de noodzaak om de waarde te erkennen die de inheemse culturen het volwassenenonderwijs bieden.


U kan het boek rechtstreeks bestellen via Unesco Publishing: bestel hier

Laat een reactie achter