In een wereld waarin technologie een steeds dominantere plaats inneemt, is de noodzaak om mensen - voornamelijk jongeren en de leerkrachten die hen begeleiden - op te leiden in het omgaan met ICT's (informatie- en communicatietechnologie) groter dan ooit. Jongeren moeten niet alleen leren omgaan met informatietechnologie om zo hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, ICT's kunnen ook een belangrijke rol spelen in het onderwijs zelf door nieuwe en meer effici├źnte manier van lesgeven te introduceren. Nu we aan het begin van de 21ste eeuw staan, kan geen enkel onderwijssysteem het zich veroorloven om blind te blijven voor de noodzaak om ICT's te introduceren in het onderwijsbeleid en daaromtrent strategie├źn te implementeren op nationaal niveau.

Dit werk, dat is bestemd voor mensen die op diverse niveaus met onderwijsplanning en -beleid bezig zijn, toont aan dat de introductie van ICT's in het onderwijsproces een werk van lange adem is dat verschillende veranderingen vereist, zowel aan het systeem zelf als op het vlak van leidinggeven, organisatorische structuur, infrastructuur, lesmaterialen en leergewoontes.


U kan het boek rechtstreeks bestellen via Unesco Publishing: bestel hier