Werkplaats immaterieel erfgoed wil van leerkrachten horen hoe zij omgaan met immaterieel erfgoed in de les.
Ons land sloot in 2006 aan bij de Unesco-conventie voor de borging van immaterieel cultureel erfgoed. Unesco vraagt aan alle lidstaten om om de zes jaar een periodiek rapport op te maken met een overzicht van hoe ze de doelstellingen van de conventie in de praktijk brengen.
Werkplaats immaterieel erfgoed, de organisatie voor immaterieel erfgoed in Vlaanderen, neemt het voortouw bij het opstellen van het Vlaamse gedeelte van het rapport. Daarvoor zoekt ze onder meer getuigenissen van Vlaamse leerkrachten die met immaterieel erfgoed aan de slag gaan in de klas.
Vieren jullie carnaval of een ander feest op school? Maken jullie handwerkjes in de les of leren jullie over vergeten groenten? Immaterieel erfgoed (gewoontes, kennis, praktijken) is overal!
Wil je je ervaring met immaterieel erfgoed in de klas delen, neem dan contact op met Werkplaats immaterieel erfgoed om een gesprek te plannen.
- Contacteer Werkplaats immaterieel erfgoed
- Kom meer te weten over het traject naar het periodiek rapport