werelderfgoed
immaterieel cultureel erfgoed
duurzame ontwikkeling
culturele diversiteit
persvrijheid
oceanen
vrije meningsuiting
gender
jongeren
mensenrechten
recht op onderwijs
klimaatverandering
vredescultuur
onderwijs in noodsituaties
onderwijs voor allen
waterbeheer
afrika
biodiversiteit
cultuurobjecten
informatiemaatschappij
ontwikkeling
mediaontwikkeling
prijzen
documentair erfgoed
alfabetisering
educatief materiaal
drinkwater
Verenigde Naties
begraafplaatsen en herdenkingssites WO I
belforten
onderwatererfgoed
natuurrampenpreventie
interculturele dialoog
Unesco-scholen
Oekraïne
restauratie
racisme en xenofobie
kunstmatige intelligentie
beleid
bio-ethiek
biosfeergebieden
forwomeninscience
fut
musea
curriculum
steden
natuurlijke rijkdommen
hoger onderwijs
kustzones
basisonderwijs
natuurlijk werelderfgoed
secundair onderwijs
educatie voor duurzame ontwikkeling
oceanografie
begijnhoven
volwassenenonderwijs
digitale kloof
taaldiversiteit
sociale transformatie
lerarenopleiding
gezondheid
leerstoelen
leefmilieu
migranten
geschiedenis
archieven en bibliotheken
vredeseducatie
fust
vrede
inheemse culturen
aidspreventie
internationale samenwerking
onderwijs
mediawijsheid
tolerantie
onderwijsagenda 2030
gemeenschapsmedia
natuurwetenschappen
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
databanken
wetenschappelijk onderwijs
cultuur
armoedebestrijding
doping
geopark
jongerenwerking
open science
woestijnvorming
basiswetenschap
millenniumdoelstellingen
capaciteitsopbouw
cultuurobjecten
onroerend erfgoed
natuurbehoud
mensenrechteneducatie
tentoonstelling
filosofie
verdragen en conventies
eilanden
archeologie
buitenlands beleid
kantoren
gratis en open source software
ethiek
diversiteit en gelijke kansen
sociale wetenschappen
toekomstbeelden
communicatie
eremologie
ASPnet
inclusief onderwijs
traditionele kennis
opinie
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
alternatieve energie
internationale samenwerking op vlak van onderwijs
monumentenzorg
media
landschap
mens- en biosfeer programma
Unesco-verenigingen
aardwetenschappen
cultureel erfgoed
leiderschap en ondernemerschap
natuurbeleid
beschermde gebieden
Unesco institutioneel
archeologie en landschap
Sluiten
Over ons
Contact
werelderfgoed
immaterieel cultureel erfgoed
duurzame ontwikkeling
culturele diversiteit
persvrijheid
oceanen
vrije meningsuiting
gender
jongeren
mensenrechten
recht op onderwijs
klimaatverandering
vredescultuur
onderwijs in noodsituaties
onderwijs voor allen
waterbeheer
afrika
biodiversiteit
cultuurobjecten
informatiemaatschappij
ontwikkeling
mediaontwikkeling
prijzen
documentair erfgoed
alfabetisering
educatief materiaal
drinkwater
Verenigde Naties
begraafplaatsen en herdenkingssites WO I
belforten
onderwatererfgoed
natuurrampenpreventie
interculturele dialoog
Unesco-scholen
Oekraïne
restauratie
racisme en xenofobie
kunstmatige intelligentie
beleid
bio-ethiek
biosfeergebieden
forwomeninscience
fut
musea
curriculum
steden
natuurlijke rijkdommen
hoger onderwijs
kustzones
basisonderwijs
natuurlijk werelderfgoed
secundair onderwijs
educatie voor duurzame ontwikkeling
oceanografie
begijnhoven
volwassenenonderwijs
digitale kloof
taaldiversiteit
sociale transformatie
lerarenopleiding
gezondheid
leerstoelen
leefmilieu
migranten
geschiedenis
archieven en bibliotheken
vredeseducatie
fust
vrede
inheemse culturen
aidspreventie
internationale samenwerking
onderwijs
mediawijsheid
tolerantie
onderwijsagenda 2030
gemeenschapsmedia
natuurwetenschappen
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
databanken
wetenschappelijk onderwijs
cultuur
armoedebestrijding
doping
geopark
jongerenwerking
open science
woestijnvorming
basiswetenschap
millenniumdoelstellingen
capaciteitsopbouw
cultuurobjecten
onroerend erfgoed
natuurbehoud
mensenrechteneducatie
tentoonstelling
filosofie
verdragen en conventies
eilanden
archeologie
buitenlands beleid
kantoren
gratis en open source software
ethiek
diversiteit en gelijke kansen
sociale wetenschappen
toekomstbeelden
communicatie
eremologie
ASPnet
inclusief onderwijs
traditionele kennis
opinie
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
alternatieve energie
internationale samenwerking op vlak van onderwijs
monumentenzorg
media
landschap
mens- en biosfeer programma
Unesco-verenigingen
aardwetenschappen
cultureel erfgoed
leiderschap en ondernemerschap
natuurbeleid
beschermde gebieden
Unesco institutioneel
archeologie en landschap
Sluiten
Home
Unesco in de kijker
Nieuwsberichten
Publicaties
Evenementen
Opinies
Achtergrond
Adviezen
Unesco in Vlaanderen
Unesco-scholen
Werelderfgoed
Unesco-leerstoelen
Immaterieel Cultureel Erfgoed
Creatieve steden
Documentair erfgoed
Geoparken en biosfeergebieden
Unesco-kantoren en partners
Verbind je met Unesco
Experten
Stages & werk
Patronage
Prijzen
Erkenning
Netwerken
Vlaanderen steunt Unesco
Wetenschapsfonds FUST
Erfgoedfonds FUT
Unesco-thema's
Onderwijs
Wetenschappen
Cultuur
Communicatie
Algemeen
Kunstmatige intelligentie
Lees meer
Unsplash/Kevin Ku
Bewijs van seksisme in generatieve kunstmatige intelligentie
Nieuwsbericht
Lees meer
Pixabay
Unesco lanceert platform voor ethische kunstmatige intelligentie
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Igor Omilaev
Het landschap van AI-governance veranderen
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Jakob Owens
Wat betekent kunstmatige intelligentie voor de filmsector?
Nieuwsbericht
Lees meer
UNESCO
The Unesco Courier oktober-december 2023
Publicatie
Lees meer
Pikist
Hoe kan AI het onderwijs en de rol van leraren veranderen?
Achtergrond
Lees meer
UNESCO
Richtlijnen voor generatieve AI in onderwijs en onderzoek
Publicatie
Lees meer
UNESCO
Handboek verslaggeving over kunstmatige intelligentie
Publicatie
Lees meer
Unsplash/Patrick Amoy
Generatieve kunstmatige intelligentie in het onderwijs: wat zijn de kansen en uitdagingen?
Achtergrond
Lees meer
Gerd Altmann
Unesco en de EU bundelen de krachten om de uitrol van ethische regels voor kunstmatige intelligentie te versnellen
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Choong Deng Xiang
Ethische doorlichting van AI-chatbot ChatGPT
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Ales Nesteril
Nieuwe ontwikkelingen kunstmatige intelligentie verzoenen met het onderwijs
Nieuwsbericht
Lees meer
The Unesco Courier januari-maart 2023
Publicatie
Lees meer
Nieuwe online cursus probeert kunstmatige intelligentie voor iedereen te demystificeren
Nieuwsbericht
Lees meer
Eerste ethisch kader voor de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie
Achtergrond
Lees meer
Unesco pleit voor meer investeringen in wetenschappen
Publicatie
Lees meer
Unesco
Het 2020 van Unesco
Publicatie
Lees meer
kai Stachowiak
Ethische dilemma’s bij artificiële intelligentie en genoombewerking
Achtergrond
Lees meer
Yuval Noah Harari: We kunnen hier sterker uitkomen
Achtergrond
Lees meer
40ste Algemene Conferentie van Unesco van start
Nieuwsbericht
Lees meer
Gendervooroordelen in artificiële intelligentie wegwerken
Nieuwsbericht
Lees meer
Unesco pleit voor humanistische artificiële intelligentie
Nieuwsbericht
Lees meer
The Unesco Courier juli-september 2018
Publicatie