In 2003 startte De Standaard met een mooie zomerse traditie. Gedurende een periode in juli en augustus stelt de krant in elke editie gratis een pagina ter beschikking van een 'goed doel' om zijn werking of drijfveren voor te stellen aan de lezers.
Dit jaar lieten bijna 100 organisaties weten dat ze wilden meedingen naar de negende De Standaard Solidariteitsprijs. Op 24 juni 2011 voerde een jury uit de 75 effectief ingezonden creaties een eerste selectie door, want de ruimte in de krant was beperkt tot 24 advertenties. Eén van de gelukkigen was het UNESCO Platform Vlaanderen. Onze advertentie verscheen op 10 augustus 2011.
Advertentie van het UNESCO Platform Vlaanderen
Het UNESCO Platform Vlaanderen gelooft in een multiculturele samenleving waarin de rechten van iedereen gerespecteerd worden en zet zich bijgevolg in voor het verspreiden van het gedachtegoed van UNESCO. Deze VN-organisatie streeft naar een vreedzame wereld gebaseerd op de rijkdom van culturele diversiteit door internationale samenwerking te stimuleren rond onderwijs, wetenschap, cultuur en communicatie & informatie.
Reclamebureau 720 degrees illustreert de relevantie van UNESCO's betrachting aan de hand van een concreet maatschappelijk voorbeeld: de Europese uitdaging om ervoor te zorgen dat kinderen van Roma van hun recht op onderwijs kunnen genieten. De advertentie werd mee mogelijk gemaakt door Getty Images.
Stem voor uw favoriet
De Standaard Solidariteitsprijs bekroont twee laureaten die elk extra advertentieruimte krijgen in de krant. De jury van De Standaard kiest één laureaat, de tweede wordt verkozen door lezers en bezoekers van de website van De Standaard. Het publiek kan van 12 tot 26 augustus 2011 stemmen op zijn favoriete advertentie.
Bekijk de advertentie van het UNESCO Platform Vlaanderen voor De Standaard Solidariteitsprijs 2011
- Website De Standaard Solidariteitsprijs 2011
- De directeur-generaal van UNESCO over de uitdaging om kwaliteitsvol onderwijs te verschaffen aan Romakinderen
- UNESCO en inclusief onderwijs voor Romakinderen