werelderfgoed
immaterieel cultureel erfgoed
duurzame ontwikkeling
culturele diversiteit
persvrijheid
oceanen
vrije meningsuiting
gender
jongeren
mensenrechten
recht op onderwijs
klimaatverandering
vredescultuur
onderwijs in noodsituaties
onderwijs voor allen
waterbeheer
afrika
biodiversiteit
cultuurobjecten
informatiemaatschappij
ontwikkeling
mediaontwikkeling
prijzen
documentair erfgoed
alfabetisering
educatief materiaal
drinkwater
Verenigde Naties
begraafplaatsen en herdenkingssites WO I
belforten
onderwatererfgoed
interculturele dialoog
Oekraïne
restauratie
natuurrampenpreventie
racisme en xenofobie
kunstmatige intelligentie
beleid
Unesco-scholen
bio-ethiek
fut
biosfeergebieden
curriculum
forwomeninscience
musea
steden
hoger onderwijs
kustzones
basisonderwijs
natuurlijke rijkdommen
secundair onderwijs
natuurlijk werelderfgoed
oceanografie
begijnhoven
digitale kloof
taaldiversiteit
sociale transformatie
lerarenopleiding
educatie voor duurzame ontwikkeling
gezondheid
volwassenenonderwijs
leefmilieu
migranten
geschiedenis
archieven en bibliotheken
leerstoelen
fust
vrede
inheemse culturen
aidspreventie
vredeseducatie
internationale samenwerking
onderwijs
mediawijsheid
tolerantie
onderwijsagenda 2030
gemeenschapsmedia
natuurwetenschappen
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
databanken
wetenschappelijk onderwijs
cultuur
armoedebestrijding
doping
jongerenwerking
open science
geopark
woestijnvorming
basiswetenschap
millenniumdoelstellingen
capaciteitsopbouw
cultuurobjecten
onroerend erfgoed
mensenrechteneducatie
tentoonstelling
filosofie
verdragen en conventies
eilanden
archeologie
buitenlands beleid
kantoren
natuurbehoud
gratis en open source software
ethiek
diversiteit en gelijke kansen
sociale wetenschappen
toekomstbeelden
communicatie
eremologie
ASPnet
inclusief onderwijs
traditionele kennis
opinie
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
alternatieve energie
internationale samenwerking op vlak van onderwijs
monumentenzorg
media
landschap
mens- en biosfeer programma
Unesco-verenigingen
aardwetenschappen
cultureel erfgoed
leiderschap en ondernemerschap
natuurbeleid
beschermde gebieden
Unesco institutioneel
archeologie en landschap
Sluiten
Over ons
Contact
werelderfgoed
immaterieel cultureel erfgoed
duurzame ontwikkeling
culturele diversiteit
persvrijheid
oceanen
vrije meningsuiting
gender
jongeren
mensenrechten
recht op onderwijs
klimaatverandering
vredescultuur
onderwijs in noodsituaties
onderwijs voor allen
waterbeheer
afrika
biodiversiteit
cultuurobjecten
informatiemaatschappij
ontwikkeling
mediaontwikkeling
prijzen
documentair erfgoed
alfabetisering
educatief materiaal
drinkwater
Verenigde Naties
begraafplaatsen en herdenkingssites WO I
belforten
onderwatererfgoed
interculturele dialoog
Oekraïne
restauratie
natuurrampenpreventie
racisme en xenofobie
kunstmatige intelligentie
beleid
Unesco-scholen
bio-ethiek
fut
biosfeergebieden
curriculum
forwomeninscience
musea
steden
hoger onderwijs
kustzones
basisonderwijs
natuurlijke rijkdommen
secundair onderwijs
natuurlijk werelderfgoed
oceanografie
begijnhoven
digitale kloof
taaldiversiteit
sociale transformatie
lerarenopleiding
educatie voor duurzame ontwikkeling
gezondheid
volwassenenonderwijs
leefmilieu
migranten
geschiedenis
archieven en bibliotheken
leerstoelen
fust
vrede
inheemse culturen
aidspreventie
vredeseducatie
internationale samenwerking
onderwijs
mediawijsheid
tolerantie
onderwijsagenda 2030
gemeenschapsmedia
natuurwetenschappen
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
databanken
wetenschappelijk onderwijs
cultuur
armoedebestrijding
doping
jongerenwerking
open science
geopark
woestijnvorming
basiswetenschap
millenniumdoelstellingen
capaciteitsopbouw
cultuurobjecten
onroerend erfgoed
mensenrechteneducatie
tentoonstelling
filosofie
verdragen en conventies
eilanden
archeologie
buitenlands beleid
kantoren
natuurbehoud
gratis en open source software
ethiek
diversiteit en gelijke kansen
sociale wetenschappen
toekomstbeelden
communicatie
eremologie
ASPnet
inclusief onderwijs
traditionele kennis
opinie
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
alternatieve energie
internationale samenwerking op vlak van onderwijs
monumentenzorg
media
landschap
mens- en biosfeer programma
Unesco-verenigingen
aardwetenschappen
cultureel erfgoed
leiderschap en ondernemerschap
natuurbeleid
beschermde gebieden
Unesco institutioneel
archeologie en landschap
Sluiten
Home
Unesco in de kijker
Nieuwsberichten
Publicaties
Evenementen
Opinies
Achtergrond
Adviezen
Unesco in Vlaanderen
Unesco-scholen
Werelderfgoed
Unesco-leerstoelen
Immaterieel Cultureel Erfgoed
Creatieve steden
Documentair erfgoed
Geoparken en biosfeergebieden
Unesco-kantoren en partners
Verbind je met Unesco
Experten
Stages & werk
Patronage
Prijzen
Erkenning
Netwerken
Vlaanderen steunt Unesco
Wetenschapsfonds FUST
Erfgoedfonds FUT
Unesco-thema's
Onderwijs
Wetenschappen
Cultuur
Communicatie
Algemeen
Alle
Onderwijs
Wetenschap
Cultuur
Communicatie
Algemeen
Nieuwsberichten
Publicaties
Evenementen
Opinies
Achtergrond
Lees meer
UNESCO/Navid Rahi
Unesco schetst grimmig beeld van het onderwijs in Afghanistan
Nieuwsbericht
Lees meer
OiMax
Ambassadeur van Japan bezoekt Vlaamse Unesco-school
Nieuwsbericht
Lees meer
BeGlobal
Vlaamse Unesco-scholen kiezen voor vrede
Nieuwsbericht
Lees meer
PxHere
Nieuw Unesco-raamwerk voor cultuur- en kunsteducatie
Nieuwsbericht
Lees meer
UNESCO/Serhii Kurdiukov
11.000 extra laptops voor Oekraïense scholieren
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Andre Hunter
Internationale dag van het onderwijs in het teken van de strijd tegen haatspraak
Nieuwsbericht
Lees meer
UNESCO/Marie ETCHEGOYEN
Aanbeveling over onderwijs voor vrede, mensenrechten en duurzame ontwikkeling
Nieuwsbericht
Lees meer
Brucity
Vlaamse en Nederlandse scholieren buigen zich over de vraag: Van wie is water?
Nieuwsbericht
Lees meer
GettyImages
Grootste scholennetwerk ter wereld bestaat 70 jaar
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Eric Prouzet
Vlaamse en Nederlandse jongeren kruipen in de huid van topdiplomaten
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Scott Graham
Advies over de toekomst van volwasseneneducatie in Vlaanderen
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Ales Nesteril
Nieuwe ontwikkelingen kunstmatige intelligentie verzoenen met het onderwijs
Nieuwsbericht
Meer nieuwsberichten tonen
Lees meer
UNESCO
The Unesco Courier oktober-december 2023
Publicatie
Lees meer
UNESCO
Richtlijnen voor generatieve AI in onderwijs en onderzoek
Publicatie
Lees meer
UNESCO
Unesco roept op tot gepast gebruik van technologie in het onderwijs
Publicatie
Lees meer
Onderwijs in een post-COVID wereld
Publicatie
Lees meer
Folder ASPnet
Publicatie
Lees meer
The Unesco Courier oktober-december 2019
Publicatie
Lees meer
The Unesco Courier januari – maart 2018
Publicatie
Lees meer
Waarom lesgeven over de Holocaust?
Publicatie
Lees meer
Kleur bekennen
Publicatie
Lees meer
Homofobie bespreekbaar maken op school
Publicatie
Lees meer
Educatie voor duurzame ontwikkeling door kinderogen
Publicatie
Meer publicaties tonen
Lees meer
Webinar Internationale Moedertaaldag 21/02/'22
Evenement
Meer evenementen tonen
Lees meer
https://www.goodfreephotos.com
Eén jaar na de start van het Wereldwijde verdrag over hoger onderwijs – wat is er nodig om er een gamechanger van te maken?
Opinie
Lees meer
Kan het onderwijs gewelddadig extremisme voorkomen?
Opinie
Lees meer
Onderwijshervorming zal afvallingsrace niet stoppen
Opinie
Meer opinies tonen
Lees meer
Pikist
Hoe kan AI het onderwijs en de rol van leraren veranderen?
Achtergrond
Lees meer
Unsplash/Patrick Amoy
Generatieve kunstmatige intelligentie in het onderwijs: wat zijn de kansen en uitdagingen?
Achtergrond
Lees meer
Hoe moet de toekomst van het onderwijs er uitzien?
Achtergrond
Lees meer
Wereldwijde erkenning van diploma's hoger onderwijs
Achtergrond
Lees meer
Onderwijshervorming zal afvallingsrace niet stoppen
Achtergrond
Lees meer
Studenten onderhandelen over erfgoed in conflictgebieden
Achtergrond
Lees meer
Slechts een derde van de landen krijgt een goed onderwijsrapport
Achtergrond
Lees meer
Geweld op school hypothekeert leerkansen van miljoenen meisjes
Achtergrond
Meer achtergrond tonen