werelderfgoed
immaterieel cultureel erfgoed
duurzame ontwikkeling
culturele diversiteit
persvrijheid
oceanen
vrije meningsuiting
gender
jongeren
mensenrechten
recht op onderwijs
klimaatverandering
vredescultuur
onderwijs in noodsituaties
onderwijs voor allen
waterbeheer
afrika
biodiversiteit
cultuurobjecten
informatiemaatschappij
ontwikkeling
mediaontwikkeling
prijzen
documentair erfgoed
alfabetisering
educatief materiaal
drinkwater
Verenigde Naties
begraafplaatsen en herdenkingssites WO I
belforten
onderwatererfgoed
interculturele dialoog
Oekraïne
restauratie
natuurrampenpreventie
racisme en xenofobie
kunstmatige intelligentie
beleid
Unesco-scholen
bio-ethiek
biosfeergebieden
fut
musea
curriculum
forwomeninscience
steden
hoger onderwijs
kustzones
basisonderwijs
natuurlijke rijkdommen
natuurlijk werelderfgoed
secundair onderwijs
oceanografie
begijnhoven
volwassenenonderwijs
digitale kloof
taaldiversiteit
sociale transformatie
lerarenopleiding
educatie voor duurzame ontwikkeling
gezondheid
leerstoelen
leefmilieu
migranten
geschiedenis
archieven en bibliotheken
vredeseducatie
fust
vrede
inheemse culturen
aidspreventie
internationale samenwerking
onderwijs
mediawijsheid
tolerantie
onderwijsagenda 2030
gemeenschapsmedia
natuurwetenschappen
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
databanken
wetenschappelijk onderwijs
cultuur
armoedebestrijding
doping
geopark
jongerenwerking
open science
woestijnvorming
basiswetenschap
millenniumdoelstellingen
capaciteitsopbouw
cultuurobjecten
onroerend erfgoed
mensenrechteneducatie
tentoonstelling
filosofie
verdragen en conventies
eilanden
archeologie
buitenlands beleid
kantoren
natuurbehoud
gratis en open source software
ethiek
diversiteit en gelijke kansen
sociale wetenschappen
toekomstbeelden
communicatie
eremologie
ASPnet
inclusief onderwijs
traditionele kennis
opinie
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
alternatieve energie
internationale samenwerking op vlak van onderwijs
monumentenzorg
media
landschap
mens- en biosfeer programma
Unesco-verenigingen
aardwetenschappen
cultureel erfgoed
leiderschap en ondernemerschap
natuurbeleid
beschermde gebieden
Unesco institutioneel
archeologie en landschap
Sluiten
Over ons
Contact
werelderfgoed
immaterieel cultureel erfgoed
duurzame ontwikkeling
culturele diversiteit
persvrijheid
oceanen
vrije meningsuiting
gender
jongeren
mensenrechten
recht op onderwijs
klimaatverandering
vredescultuur
onderwijs in noodsituaties
onderwijs voor allen
waterbeheer
afrika
biodiversiteit
cultuurobjecten
informatiemaatschappij
ontwikkeling
mediaontwikkeling
prijzen
documentair erfgoed
alfabetisering
educatief materiaal
drinkwater
Verenigde Naties
begraafplaatsen en herdenkingssites WO I
belforten
onderwatererfgoed
interculturele dialoog
Oekraïne
restauratie
natuurrampenpreventie
racisme en xenofobie
kunstmatige intelligentie
beleid
Unesco-scholen
bio-ethiek
biosfeergebieden
fut
musea
curriculum
forwomeninscience
steden
hoger onderwijs
kustzones
basisonderwijs
natuurlijke rijkdommen
natuurlijk werelderfgoed
secundair onderwijs
oceanografie
begijnhoven
volwassenenonderwijs
digitale kloof
taaldiversiteit
sociale transformatie
lerarenopleiding
educatie voor duurzame ontwikkeling
gezondheid
leerstoelen
leefmilieu
migranten
geschiedenis
archieven en bibliotheken
vredeseducatie
fust
vrede
inheemse culturen
aidspreventie
internationale samenwerking
onderwijs
mediawijsheid
tolerantie
onderwijsagenda 2030
gemeenschapsmedia
natuurwetenschappen
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
databanken
wetenschappelijk onderwijs
cultuur
armoedebestrijding
doping
geopark
jongerenwerking
open science
woestijnvorming
basiswetenschap
millenniumdoelstellingen
capaciteitsopbouw
cultuurobjecten
onroerend erfgoed
mensenrechteneducatie
tentoonstelling
filosofie
verdragen en conventies
eilanden
archeologie
buitenlands beleid
kantoren
natuurbehoud
gratis en open source software
ethiek
diversiteit en gelijke kansen
sociale wetenschappen
toekomstbeelden
communicatie
eremologie
ASPnet
inclusief onderwijs
traditionele kennis
opinie
vrije uitwisseling van ideeën en kennis
alternatieve energie
internationale samenwerking op vlak van onderwijs
monumentenzorg
media
landschap
mens- en biosfeer programma
Unesco-verenigingen
aardwetenschappen
cultureel erfgoed
leiderschap en ondernemerschap
natuurbeleid
beschermde gebieden
Unesco institutioneel
archeologie en landschap
Sluiten
Home
Unesco in de kijker
Nieuwsberichten
Publicaties
Evenementen
Opinies
Achtergrond
Adviezen
Unesco in Vlaanderen
Unesco-scholen
Werelderfgoed
Unesco-leerstoelen
Immaterieel Cultureel Erfgoed
Creatieve steden
Documentair erfgoed
Geoparken en biosfeergebieden
Unesco-kantoren en partners
Verbind je met Unesco
Experten
Stages & werk
Patronage
Prijzen
Erkenning
Netwerken
Vlaanderen steunt Unesco
Wetenschapsfonds FUST
Erfgoedfonds FUT
Unesco-thema's
Onderwijs
Wetenschappen
Cultuur
Communicatie
Algemeen
Mediawijsheid
Lees meer
Unsplash/Tim Mossholder
Sociale media beïnvloeden het welzijn, het leren en de carrièrekeuzes van meisjes
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Robin Worrall
Actieplan om desinformatie en haatspraak op sociale media te bestrijden
Nieuwsbericht
Lees meer
Unsplash/Daria Nepriakhina
Unesco leidt wereldwijde dialoog om de betrouwbaarheid van informatie op sociale media te verbeteren
Nieuwsbericht
Lees meer
Unspalsh/National Cancer Institute
Verstandig omgaan met dokter Google
Nieuwsbericht
Lees meer
Nieuwe online cursus probeert kunstmatige intelligentie voor iedereen te demystificeren
Nieuwsbericht
Lees meer
onderzoekscentrum Communicatie, Media en Design van de Arteveldehogeschool
Praat met je tieners over nepnieuws
Nieuwsbericht
Lees meer
Priscilla Du Preez/Unsplash
HALT aan nepnieuws
Nieuwsbericht
Lees meer
John Schnobrich/Unsplash
Nieuws in de Klas: wegwijs in nieuws, feiten en opinies
Nieuwsbericht
Lees meer
Unesco
Vertrouwen opbouwen: een noodzaak voor media- en informatiegeletterdheid
Evenement
Lees meer
PxHere
De helft van de Holocaust-gerelateerde inhoud op Telegram ontkent of verdraait de feiten
Publicatie